Dag 27 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Paula Gaasendam - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Paula Gaasendam - WaarBenJij.nu

Dag 27

Blijf op de hoogte en volg Paula

10 Augustus 2019 | Canada, Victoria

Dag 27 Tofino (Tuff) naar Cedar Springs Ranch (vlakbij Victoria
We zijn allemaal al vroeg wakker, na een warme nacht. Al vroeg rijden we de camping af. Het weer is nog net zo bewolkt als gisteren en eergisteren. Voordat we de afslag nemen om dwars over Vancouver Island te rijden, rijden we een stukje door naar Ucluelet(Ucee). Ik had gehoord dat het dorpje kleiner is dan Tofino en toerisme is er pas sinds en jaar of 10. Ik had gelezen dat je voor de kust van Ucluelet ook kleine eilandjes hebt en dat de natuur wat ruiger is. Rond kwart voor 10 staan we in de buurt van het strand. Het uitzicht is ondanks het bewolkte weer prachtig. Het klopt helemaal. Voor ons liggen grote rotspartijen met hier en daar plasjes water, wat is blijven liggen, toen de zee zich terugtrok. Daar waar wij staan, staan struikjes en kleine bomen. Iets verder staat een onbemande, lage vuurtoren. Er loopt een pad langs de rotsen de ‘wild beach trail’. We lopen en klein stukje op de pad verder en zien vanuit verschillende punten een ander beeld van de zee en rotsen. Na een uurtje zijn we weer terug bij de camper en rijden nu echt richting de volgende camping. Vlak voordat we de afslag naar het zuiden nemen, komen we in de buurt van de ‘oerbossen’. We stoppen om toch maar eens een kijkje te nemen. Je kunt aan beide kanten van de weg, de bossen bezoeken. En elk deel heeft wel iets bijzonders. Wij nemen het rechter bos: the Cathedral Grove. Wij begrijpen waarom hij zo heet. In het bos staat de hoogste, oudste en dikste boom, een Douglasspar. Meer dan 800 jaar oud, 76 meter hoog (hoger dan de toren van Pisa) en 9 meter rond. Zo’n spar kan wel meer dan 1000 jaar oud worden. Heel bijzonder om te zien. Het bos lijkt wel enigszins op het regenwoud dat wij gisteren hebben bezocht, echter hier staan nog meer hele dikke hoge bomen, en ze staan wat dichter bij elkaar.
We rijden weer verder. In Nanaimo proberen wij bij een winkelketen, waar wij berenspray hebben gekocht, deze weer terug te brengen. Bij de aankoop heeft Frank een officieel registratieformulier moeten invullen en wil graag dat de registratie ongedaan wordt gemaakt. Helaas nemen ze het aangekochte, ongebruikte berenspray niet meer terug. We kunnen het weggeven als we willen, echter hoe zit het dan met die registratie? Dat was alleen maar bedoeld zodat men kan zien of er geen misbruik wordt gemaakt van de spray. Tja dat wilden we juist voorkomen. Ze begrijpt ons punt. Ze zegt dat er voorheen een serienummer van de spray op het registratieformulier moest staan. Het registratienummer staat niet meer op de spray en ook niet op de verpakking, dus hoe weet men dan op wiens naam de spray geregistreerd staat? Heel raar. Maar goed. Wellicht kunnen we de volgende Nederlandse mensen die bij Fraserway een camper ophalen blij maken. We zien wel. De weg van Nanaimo naar de camping is lang, saai en druk. Tegen half 6 bereiken we de camping. Camping is klein, maar voorzien van alle gemakken. We hebben gelukkig Full-hook up en WiFi (alleen voor de deur bij de receptie). Morgen gaan we Victoria bezoeken. Ben benieuwd naar de oude gebouwen, zo meteen maar weer even inlezen.

• 10 Augustus 2019 - 06:03

Oma&Opa:

Weer mooie reisverslagen.

Daar is onze conifeer dan klein bij, met een doorsnee van +/_ 50 cm , is +/_ 150 cm.omtrek